Cozieni :: Manastirea Pasarea - BISERICI.org este un proiect non-profit ce are ca scop crearea unui spatiu virtual de gazduire a informatiilor despre locașurile de cult din România.
BISERICI.org - Situl Bisericilor din România

© 2005-2019 BISERICI.org

>

Noutăți în... e-mail!

eXTReMe Tracker
 Google Translate 

Biserici

Mănăstirea Pasărea
Cozieni
 HARTA S   HARTA G   VREMEA   ADAUGĂ INFO   ADAUGĂ FOTO   ADAUGĂ MESAJ   CITEȘTE MESAJ 
Religie:Ortodox
Localitate:Cozieni
Comună:Găneasa
Județ:București și Ilfov
Cod poștal:077101
Persoană de contact :stareța Mihaela Costache
Telefon :021 ... Click aici pentru a Vizualiza Telefoanele!
Adresă de e-mail : @manastireapasarea.ro
Adresa web Biserica:www.manastireapasarea.ro
Adrese utile:www.protoieriailfovsud.ro
www.arhiepiscopiabucurestilor.ro
www.PMB.ro
www.prefecturaBucuresti.ro
www.cjIlfov.ro
www.prefecturaIlfov.ro
Hram:Sf. Treime, Adormirea Maicii Domnului
Stil arhitectonic:Tradițional
Detalii:Prima atestare a Manastirii Pasărea dateaza din anul 1813, cand aici se afla o biserica din lemn ridicata de arhimandritul Timotei, staret pe acea vreme la Manastirea Cernica. Biserica mare, cu hramul Sf. Treime are ctitor pe Sf. Ierarh Calinic de la Cernica fiind zidita intre anii 1846 - 1847, iar pictura in fresca in stil neobizantin a fost realizata de pictori de la muntele Athos. Catapeteasma este din lemn de tei sculptat, icoanele imparatesti sunt deosebite, fiind pictate si imbracate in argint aurit. Biserica de cimitir cu hramul „Adormirea Maicii Domnului” construita in 1834, este pictata de Nicolae Polcovnicu si ucenicii sai in anul 1838. Clopotnita manastirii aflata la intrarea in incinta are 25 de metri inaltime, iar muzeu este fosta trapeza. Colectia cuprinde icoane din lemn din sec. al XVIII-lea de scoala italiana cu influenta greceasca, scoala greceasca, icoane pe sticla – scoala din Tara Romaneasca, icoane imbracate in argint, icoane din Palestina, cruci din filigran si sidef, evanghelii si carti din sec. al XIX-lea, goblenuri din sec. al XIX-lea, o stampa-acuarela de Szatmari cu regele Carol I participand la slujba. Acesta a donat manastirii o candela si un vesmant preotesc care se afla, de asemenea, in muzeu. O parte din monumentele funerare de aici sunt opere ale sculptorului Gh. Anghel, Carol Storck si arhitectului Heidewich. În 2002 cand i s-a făcut o intervenție capitală, mănăstirii i-au mai fost adăugate încă două clădiri.
Alte informații:Manastire de maici.
Manastirea are o bogata colectie de arta veche bisericeasca: icoane, ceramica, brocderii, precum si unele mulaje in ghips apartinand sculptorului Gh. D. Anghel, care si-a trait aici ultimii ani ai vietii si este inmormantat in cimitirul manastirii.
Maicile lucreaza in sectii de croitorie, vesminte preotesti, cruciulite etc. Manastirea are Seminar Teologic Monahal.
Cont: RO95RNCB0087035219400001 - RO89RNCB0087035219400012
Banca: B. C. R. Sucursala Pantelimom – București - B. C. R. -sucursala Pantelimom – București
Cod Monument:IF-II-a-B-15301
Informații conexe:FORMULA-AS.RO: Parintele Macarie Ionita (Articol)
YOUTUBE.COM: Film despre mănăstirea Pasărea (Video)
FACEBOOK.COM: Pagina de FaceBook (Articol)
Știri despre biserică:

»  Patriarhul Daniel: Văpaia focului din iad este regretul veșnic al omului că nu a răspuns iubirii lui Dumnezeu (2018-11-04)

 Închide 

Patriarhul Daniel: Văpaia focului din iad este regretul veșnic al omului că nu a răspuns iubirii lui Dumnezeu

[2018-11-04]
de Florin Nicolaie

În cuvântul adresat credincioșilor duminică, 4 noiembrie, Preafericitul Părinte Patriarh Daniel a atras atenția c㠄Văpaia focului din iad este mustrarea conștiinței pentru binele pe care omul ar fi putut să îl facă și nu l-a făcut, este regretul veșnic că nu a răspuns iubirii lui Dumnezeu”.
Predica Preafericirii Sale a fost prilejuită de participarea la Sfânta Liturghie oficiată la Mănăstirea ilfoveană Pasărea și a cuprins înțelesurile duhovnicești ale Evangheliei duminicale, pericopa Bogatului nemilostiv și a săracului Lazăr:
„Bogatul nemilostiv și săracul Lazăr reprezintă două moduri de viață diferite”.
„După moartea trupului, sufletul omului își amintește de faptele săvârșite pe pământ și simte starea spirituală în care se află, fie fericire în comuniunea sfinților, în sânul lui Avraam, fie nefericire, și mustrare de conștiință în singurătatea iadului”, a precizat Patriarhul României.
Bogatul nemilostiv ajunge în iad pentru că în timpul vieții sale pe pământ sufletul său s-a întunecat, a fost nerecunoscător față de Dumnezeu.
Patriarhul Daniel, a spus c㠄viața omului pe pământ, deși este trecătoare, are o valoare unică deoarece de ea depinde fericirea sau nefericirea veșnică a omului”.
„Acest contrast între viața trăită în desfătare materială și în uitare de Dumnezeu și viața plină de suferință din cauza bolii și a singurătății a săracului Lazăr, ne arată că Dumnezeu respectă libertatea omului de a își organiza viața cum dorește”, a observat Preafericirea Sa.
Îns㠄moartea trupului schimbă starea vieții: „cel care a fost sărac, bolnav și singur este dus în comuniunea drepților, iar cel care a fost necredincios și nemilostiv ajunge în iad”.
Starea sufletului de comuniune cu Dumnezeu sau de despărțire de El, starea sufletului de iubire milostivă sau de neiubire milostivă este determinantă în momentul morții pentru viața cea veșnică.
Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române a menționat c㠄Dumnezeu nu vede numai faptele bune ci și lumina sufletului smerit, căci dacă săvârșim fapte bune și ne lăudăm cu ele am pierdut plata”.
„Săracul Lazăr nu a făcut fapte bune, nu putea să arate milostenie, că nu avea cu ce, dar și-a sfințit sufletul cu rugăciune, smerenie, răbdare și neosândire”.
Persoana care „L-a iubit pe Dumnezeu prin rugăciune și pe semeni prin faptele bune ale iubirii smerite și milostive se va bucura veșnic de slava lui Dumnezeu”, a spus Patriarhul Daniel.
Raiul și iadul încep de pe pământ
Preafericirea Sa a citat o concluzie a marelui scriitor Feodor Dostoevski în legătură cu tema pericopei care sublinia c㠄raiul sau iadul începe încă din lumea aceasta în sufletul omului”.
„Dacă omul a adunat în suflet iubire milostivă, el se apropie de rai, dacă a adunat răutate în suflet, el se deschide spre iad”, a adăugat Patriarhul României.
Preafericitul Părinte Patriarh Daniel a atras atenția c㠄nu Dumnezeu forțează pe cineva să meargă în rai sau să meargă în iad, ci însuși sufletul omului liber se orientează din viața de pe pământ spre acestea”.
La finalul predicii, Patriarhul Daniel a îndemnat credincioșii să foloseasc㠄timpul vieții pe pământ ca timp de pregătire pentru Împărăția cerurilor”.

Sursa: www.Basilica.ro


Contor Accesări: 1066, Ultimul acces: 2019-02-17 00:04:33

»  Ura, dezbinarea, vrajba dezumanizează, atrage atenția Patriarhul României (2018-08-12)

 Închide 

Ura, dezbinarea, vrajba dezumanizează, atrage atenția Patriarhul României

[2018-08-12]
de Sorin Ionițe

În predica rostită duminică la Mănăstirea ilfoveană Pasărea, Preafericitul Părinte Patriarh Daniel a subliniat mai multe adevăruri înțelese din Pilda datornicului nemilostiv (Matei 18: 23-35), între care și faptul că iertarea aduce pace, iar ura, dezbinarea și vrajba dezumanizează.
„Iertarea din Evanghelia de astăzi nu este doar o simplă atitudine individuală, ea privește comunitatea, oricât de mică ar fi ea: familie, biserică, societate, popor sau popoare, umanitatea întreagă”, a spus Părintele Patriarh.
Pacea în familie și în societate
În acest context, Patriarhul Daniel a explicat că atunci când omul iubește și iartă se schimbă situațiile conflictuale în familie și în societate. „Încetează certurile, încep consultările, sfătuirea cea bună, fapta și cuvântul bun”.
„La fel și în societate, când oamenii se iartă așa cum Dumnezeu îi iartă pe ei, începe o nouă viață, se umanizează societatea. Dacă însă oamenii cultivă ura, dezbinarea, vrajba, societatea intră într-un fel de existență chinuită, săracă duhovnicește și oamenii se dezumanizează, se înrăiesc”.
„Omul iertător și bun seamănă cu Dumnezeu”, a subliniat Patriarhul, amintind expresia popular㠄a fi un om – pâinea lui Dumnezeu”.
Între înțelesurile parabolei evocate de Patriarh în 12 august 2018 a fost și faptul c㠄Dumnezeu ceartă spre îndreptare pe cei care au primit iertarea Lui, dar nu iartă la rândul lor pe cei care le-au greșit”.
Preafericirea Sa a numit textul scripturistic care cuprinde Pilda datornicului nemilostiv „Evanghelia iertării și a responsabilizării”.
Iubirea lui Dumnezeu este mai presus de orice calcul
Părintele Patriarh a reflectat în continuare la mila stăpânului din Evanghelie care nu doar că a amânat plata datoriei uriașe a slujitorului ci i-a iertat-o de tot.
Preafericirea Sa a explicat că suma de 10.000 talanți – datoria slujitorului – era una imensă, echivalentul a aproximativ 490 tone de aur. Astfel, din parabolă înțelegem cât de mare este „puterea iertării lui Dumnezeu”.
„E mai presus de orice calcul”, a spus Preafericirea Sa „Generozitatea, dărnicia, mărinimia, bunătatea, iubirea milostivă a lui Dumnezeu sunt mai presus de orice calcul aritmetic, financiar sau contabil”.
Patriarhul României a precizat c㠄în mod voit, Hristos Domnul a folosit această cantitate mare de aur pentru a compara datoria mare față de Dumnezeu pe care o are omul și datoriile mici pe care le au oamenii unii față de alții”.
„Dumnezeu iartă datoriile mari, iar oamenii nu le pot ierta nici pe cele mici”, a atras atenția Patriarhul.
„Și ne iartă nouă datoriile noastre”
În același context, Preafericitul Părinte Patriarh a făcut câteva precizări la traducerea rugăciunii Tatăl nostru.
El a amintit la Mănăstirea Pasărea că în Rugăciunea Domnească se cere, potrivit versiunii grecești în care a circulat prima dată Noul Testament: „și ne iartă nouă datoriile noastre”;
În mod surprinzător, în limba română a survenit o traducere cu un sens duhovnicesc mai larg acela de datorii morale și spirituale. Traducerea în română nu a respectat sensul din Noul Testament, fiind acordate termenului „datorie” și „datornic” sensul de „greșeal㔠și de „cel ce a greșit”. De ce?
„Pentru a arăta că nu este vorba de o datorie de ordin pecuniar sau financiar, ci e vorba de greșeli, de păcate”, a explicat Preafericirea Sa.
Patriarhul a menționat că și în latină s-a păstrat sensul de „datorie”, „debit”, iar în limba franceză termenul este tradus cu sensul de „ofensă”.
Care este datoria noastră
În partea a doua a predicii, Părintele Patriarh a evidențiat în ce constă datoria noastră, a fiecăruia față de Dumnezeu, potrivit Parabolei Datornicului Nemilostiv.
„Ce înseamnă că noi suntem datornici lui Dumnezeu cu o datorie atât de mare, 490 tone de aur? Înseamnă că suntem responsabili față de un dar incalculabil pe care Dumnezeu ni-l dăruiește, și anume darul vieții – sufletul nemuritor și chemarea la viață veșnică, adică la mântuire”.
„Acesta este marele dar și marea datorie de recunoștință a noastră față de Dăruitor”, a conchis Patriarhul Daniel amintind că sufletul omului are o valoare infinită.
Însă darul acesta mare vine cu o responsabilitate uriașă pentru c㠄ori de câte ori folosim darul vieții, capacitățile sufletului și energiile trupului împotriva voii lui Dumnezeu, atunci păcătuim și devenim datornici și vinovați față de Dăruitor”, a avertizat Patriarhul.
Conducătorul Bisericii Ortodoxe Române a adăugat că Dumnezeu ne oferă iertare și iubire milostivă fără margini, dar se supără când noi nu iertăm semenilor, pentru c㠄astfel este blocată iubirea Lui milostivă, nu este transmisă mai departe”.
Îndemnul de final rostit de Părintele Patriarh a constat în recomandarea de a fi milostivi și iertători, nu răi și răzbunători, „iar când nu putem ierta să cerem ajutorul lui Dumnezeu spre slava Preasfintei Treimi și a noastră mântuire”.
Mănăstirea Pasărea
Mănăstirea Pasărea este un monument istoric aflat la 29 km de București, construită la începutul secolului al XIX-lea pe malul Lacului Pustnicu, la marginea pădurii cu același nume, parte din ceea ce erau odată Codrii Vlăsiei.
Mănăstirea are hramul „Sfânta Treime”, iar biserica din cimitirul așezământului, hramul „Adormirea Maicii Domnului”.

Sursa: www.Basilica.ro


Contor Accesări: 1361, Ultimul acces: 2019-02-17 00:04:33

»  Patriarhul României la Mănăstirea Pasărea (2016-01-03)

 Închide 

Patriarhul României la Mănăstirea Pasărea

[2016-01-03]
Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul României, s-a aflat duminică, 03 ianuarie 2016, în mijlocul obștii monahale a mănăstirii ilfovene Pasărea. Întâistătătorul Bisericii Ortodoxe Române a adresat, cu acest prilej, un cuvânt de învățătură tuturor celor prezenți la sfintele slujbe oficiate astăzi în lăcașul de cult din cadrul așezământului monahal.
În Duminica dinaintea Botezului Domnului, Biserica Ortodoxă a rânduit la Sfânta Liturghie să se citească pericopa evanghelică de la Sf. Ev. Marcu, capitolul 1, versetele 1-8: „Începutul Evangheliei lui Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu. Precum este scris în prorocie: Iată, Eu trimit pe îngerul Meu înaintea feței Tale, care va pregăti calea Ta. Glasul celui ce strigă în pustie: pregătiți calea Domnului, drepte faceți cărările Lui. Ioan boteza în pustie propovăduind botezul pocăinței întru iertarea păcatelor. Și ieșeau la el tot ținutul Iudeii și toți cei din Ierusalim și se botezau de către el, în râul Iordanului, mărturisindu-și păcatele lor. Și era Ioan îmbrăcat în haine de păr de cămilă, avea cingătoare de piele împrejurul mijlocului și mânca lăcuste și miere sălbatică. Și propovăduia, zicând: Vine în urma mea Cel care este mai tare decât mine, Căruia nu sunt vrednic să mă plec și să-I dezleg cureaua încălțămintelor. Eu v-am botezat pe voi cu apă, El însă vă va boteza cu Duhul Sfânt”.
Botezul creștin dăruiește iertarea păcatelor și înfierea prin har
În cuvântul de învățătură rostit cu acest prilej, Preafericirea Sa a subliniat faptul că Duminica dinaintea Botezului Domnului ne arată că Botezul creștin dăruiește iertarea păcatelor și înfierea prin har.
„Botezul lui Ioan era un botez spre pocăință ca stare pregătitoare pentru primirea iertării păcatelor, însă iertarea propriu-zisă a păcatelor se dăruiește prin botezul creștin săvârșit în numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh așa după cum a spus Domnul Iisus Hristos ucenicilor Săi când i-a trimis la propovăduire și i-a trimis să boteze toate popoarele: «Mergând învățați toate neamurile botezându-le în numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh, învățându-le să păzească toate câte v-am poruncit vouă». Sfântul Vasile cel Mare spune că botezul pocăinței săvârșit de Sfântul Ioan Botezătorul este începutul botezului, iar botezul creștin săvârșit în numele Preasfintei Treimi este desăvârșirea botezului. Așadar, deosebirea mare între botezul pocăinței lui Ioan Botezătorul și botezul creștin constă în faptul că botezul creștin se săvârșește în numele Preasfintei Treimi și este o punere în legătură a persoanei umane care se botează cu persoanele dumnezeiești, Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt; o legătură de iubire și viață veșnică, începutul înfierii noastre prin har, prin darul Sfântului Duh primit la botez și începutul învierii noastre din păcat și din moarte”.
Viața veșnică nu începe după moarte, ci începe cu Taina Sfântului Botez
Întâistătătorul Bisericii Ortodoxe Române a arătat că Botezul în numele Tatălui și al Fiului și al Sfântului Duh este cufundarea noastră în iubirea Sfintei Treimi și a subliniat faptul că viața cerească începe odată cu Taina Sfântului Botez când noi ne unim cu Hristos.
„Această legătură pe care omul nou botezat o începe cu Tatăl, Fiul și Sfântul Duh este o legătură de iubire veșnică și viață veșnică. Deci, viața veșnică nu începe după moarte, cum greșit se înțelege uneori, ci viața veșnică începe cu botezul când noi ne unim cu Hristos după ce ne-am lepădat de Satana, de toate lucrările lui și de toate slugile lui, ne unim cu Hristos prin sfântul botez și atunci când ne unim cu Hristos, unul din Sfânta Treime, ne unim cu întreaga Sfântă Treime: Tatăl, Fiul și Duhul Sfânt. Astfel, noi începem viață nouă cerească, deși ne aflăm pe pământ. Viața cerească începe odată cu botezul deoarece murim împreună cu Hristos față de păcat și înviem împreună cu Hristos atunci când ne botezăm prin cufundare de trei ori și înviem pentru viață de sfințenie și astfel suntem plăcuți Preasfintei Treimi”, a spus Patriarhul României.
­­ Taina Botezului este temelia vieții creștine
Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române a mai vorbit celor prezenți despre pregătirea duhovnicească a părinților și a nașilor înainte de botezul pruncului, arătând că aceștia trebuie să fie în stare de rugăciune, să postească și să se roage.
„Taina Botezului este temelia vieții creștine. Toate celelalte sfinte taine pot fi primite doar dacă am fost botezați, dacă am primit sfânta taină a botezului. Este foarte important ca atunci când pregătim copilul pentru a fi botezat, atât părinții după trup, cât și părinții duhovnicești care sunt nașii - o familie de bun creștini-, să fie pregătiți duhovnicește și ei înșiși. Deci, tatăl și mama, nașul și nașa trebuie să fie în stare de rugăciune, să postească și să se roage până când copilul este botezat în numele Preasfintei Treimi, în taina iubiri veșnice a lui Hristos pentru umanitate”, a mai spus Patriarhul României.
­­
***
Potrivit pisaniei, Mănăstirea Pasărea a fost ctitorită în anul 1813, în secularul codru al Vlăsiei, într-un loc care era „lăcașul șerpilor și al altor fiare sălbatice, nelocuit de oameni din pricina desimii pădurii, căci nimeni nu zăgăzuise locul unde se află heleșteul Mănăstirii Pasărea”, după cum a consemnat Sfântul Calinic într-o relatare a sa despre starea împrejurimilor de la începutul secolului al XIX-lea. Primul ctitor al mănăstirii ilfovene a fost starețul Mănăstirii Cernica, părintele arhimandrit Timotei. Revoluția lui Tudor Vladimirescu din anul 1821, când maicile de la Pasărea au fost jefuite și persecutate de soldații turci, și cutremurul din 11 ianuarie 1838, care a afectat puternic biserica mare și dependințele locașului de rugăciune, au fost două dintre momentele de criză. În anul 1846, un alt stareț al Cernicăi, Sfântul Ierarh Calinic de mai târziu, a vizitat așezământul monahal și, ca urmare a situației dezolante întâlnite aici, a hotărât începerea lucrărilor de zidire a actualei biserici, definitivată în anul 1847.

Sursa: www.Basilica.ro


Contor Accesări: 5475, Ultimul acces: 2019-02-17 00:04:33

»  Hramul Seminarului Teologic Liceal Ortodox „Sfânta Filofteia” de la Mănăstirea Pasărea (2015-12-07)

 Închide 

Hramul Seminarului Teologic Liceal Ortodox „Sfânta Filofteia” de la Mănăstirea Pasărea

[2015-12-07]
Biserica Ortodoxă Română a prăznuit, luni, 07 decembrie 2015, pe Sfânta Muceniță Filofteia de la Curtea de Argeș. Pe lângă locașuri de cult închinate ei, Sfânta Muceniță Filofteia este și ocrotitoarea spirituală a Seminarului Teologic Liceal Ortodox de la Mănăstirea Pasărea din județul Ilfov.
În această zi de hram, Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, s-a aflat în mijlocul elevelor și a obștii monahale. La finalul Sfintei Liturghii oficiate de Preasfințitul Părinte Timotei Prahoveanul, Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Bucureștilor, împreună cu un sobor de preoți și diaconi, Preafericitul Părinte Patriarh Daniel a rostit un cuvânt de învățătură în care a vorbit despre Sfânta Muceniță Filofteia care încă din copilărie avea o viață duhovnicească și milă față de săraci: „Ea a fost crescută într-o familie de oameni mai săraci, însă mama sa a murit după ce i-a insuflat evlavie față de Hristos și Biserică, unită cu milostivirea față de cei săraci. Sfatul mamei de a fi milostivă i-a rămas întipărit în suflet. După moartea mamei, tatăl s-a recăsătorit, iar soția lui o persecuta pe această fetiță evlavioasă și milostivă. Mâniindu-se tatăl fetei a vrut să o bată, dar ea a fugit și atunci a aruncat cu securea ca să o sperie, însă din nefericire securea a ajuns la piciorul ei și a murit la scurt timp. Îndată după ce a murit, trupul ei feciorelnic a fost luminat de o lumină strălucitoare fapt care l-a înspăimântat pe tatăl ei. Când a voit să o ridice trupul a devenit atât de greu încât nu a putut fi mișcat. Mustrat fiind de conștiință, a alergat la arhiepiscopul cetății Târnovo din Bulgaria de azi care a venit împreună cu preoți și cu credincioși care doreau să vadă pe această fetiță”.
După cuvântul de învățătură, maicile care au activat în posturile de conducere ale mănăstirii au primit din partea Patriarhului României Diploma omagială Sfântul Ioan Gură de Aur și icoane pictate cu chipul Maicii Domnului și al sfântului al cărui nume îl poartă. De asemenea, elevele care au participat la concursul de referate și prezentări Aspecte morale în opera Sfântului Ioan Gură de Aur, desfășurat la nivelul Seminarului, au primit din partea Preafericirii Sale diplome de merit și cărți. Un alt moment a fost lansarea volumului omagial Lumina unei vieți pilduitoare – monahia Pahomia, stareța Mănăstirii Pasărea, de la a cărei naștere se împlinesc 100 de ani.
În continuare, Preafericitul Părinte Daniel a sfințit în cimitirul Mănăstirii Pasărea crucea de la mormântul schimonahiei Filofteia, mama Sfântului Calinic de la Cernica, al doilea ctitor al mănăstirii.

Sursa: www.Basilica.ro


Contor Accesări: 6662, Ultimul acces: 2019-02-17 00:04:33

»  Obiecte de tezaur din Muzeul Mănăstirii Pasărea (2015-09-03)

 Închide 

Obiecte de tezaur din Muzeul Mănăstirii Pasărea

[2015-09-03]
Gândul înființării unui muzeu în cadrul Mănăstirii Pasărea, din comuna Brănești, județul Ilfov, a apărut în anul 1964 și s-a concretizat trei ani mai târziu. O mare parte a pieselor din patrimoniul muzeal au fost donate de monahia Arcadia Rădulescu. În anul 2013, clădirea muzeului, cât și mobilierul au fost restaurate. Colecția actuală cuprinde icoane, broderii, tablouri, tipărituri vechi, stampe, icoane pe sticlă, cristaluri, argintărie, ceramică.
Mai multe informații în Ziarul Lumina.

Sursa: www.Basilica.ro


Contor Accesări: 7738, Ultimul acces: 2019-02-17 00:04:33

»  Curaj, jertfă și credință la Mănăstirea Pasărea (2015-08-31)

 Închide 

Curaj, jertfă și credință la Mănăstirea Pasărea

[2015-08-31]
Fără cheltuiala și atenta supraveghere a Sfântului Calinic de la Cernica, astăzi nu ar fi existat Biserica „Sfânta Treime” a Mănăstirii Pasărea, din comuna Brănești, județul Ilfov, care este cea mai mare dintre bisericile pe care Ierarhul Sfânt le-a construit. De asemenea, Pasărea, măiastră ctitorie, este cea mai mare mănăstire de maici din Arhiepiscopia Bucureștilor, cu 135 de viețuitoare, care urmează rânduiala vieții de sine în rugăciune și lucru chibzuit.
Mai multe informații în Ziarul Lumina.

Sursa: www.Basilica.ro


Contor Accesări: 7789, Ultimul acces: 2019-02-17 00:04:33

»  Biserica din cimitirul Mănăstirii Pasărea Biserica din cimitirul Mănăstirii Pasărea (2015-08-20)

 Închide 

Biserica din cimitirul Mănăstirii Pasărea Biserica din cimitirul Mănăstirii Pasărea

[2015-08-20]
Din anul 1834 și până în zilele noastre, în ziua de 15 august, Mănăstirea Pasărea se îmbracă în odăjdii de sărbătoare pentru cel de-al doilea hram al așezământului monahal, sărbătorit în bisericuța cimitirului. Emoția și rugăciunile sutelor de credincioși care priveghează întreaga noapte dinaintea praznicului Adormirii Maicii Domnului sub cerul plin de stele dau o frumusețe negrăită locului de la marginea pădurii Pustnicul.
Mai multe informații în Ziarul Lumina.

Sursa: www.Basilica.ro


Contor Accesări: 7846, Ultimul acces: 2019-02-17 00:04:33

»  Sărbătoarea Mănăstirii ilfovene Pasărea (2013-11-07)

 Închide 

Sărbătoarea Mănăstirii ilfovene Pasărea

[2013-11-07]
Mănăstirea ilfoveană Pasărea va marca la sfârșitul acestei săptămâni împlinirea a două secole de existență. Evenimentele aniversare vor începe sâmbătă, atunci când de la Mănăstirea Cernica, vor fi aduse pentru această sărbătoare, moaștele Sfântului Ierarh Calinic de la Cernica.
Ctitorul mănăstirii noastre, al doilea ctitor, Sf. Calinic de la Cernica, după 145 de ani de la trecerea sa la cele veșnice va veni în mănăstirea noastră. Sfintele sale moaște vor fi aduse de starețul mănăstirii, vor fi întâmpinate la poarta mănăstirii de către părinții noștri slujitori însoțiți de întregul sobor al mănăstirii, se va ocoli biserica mare, ctitoria Sfântului Calinic, intonându-se troparul sfântului, iar după acest moment vor fi așezate în biserica mare în partea dreaptă, spre închinare. După acest pelerinaj se va săvârși Parastasul pentru schimonahia Filofteia, mama sfântului Calinic care anul acesta împlinește 180 de ani de la trecerea sa la Domnul, înmormântată în cimitirul mănăstirii noastre, după cum a declarat pentru TRINITAS TV stavrofora Mihaela Costache, stareța Mănăstirii Pasărea.
Duminică dimineață, racla cu sfintele moaște va fi așezată spre închinarea credincioșilor într-un baldachin, în curtea așezământului.
Se va săvârși Slujba Acatistului, Ceasurile după care va urma întâmpinarea Preafericitului Părinte Daniel, Patriarhul Bisericii Ortodoxe Române, iar după această primire se va oficia Sfânta și Dumnezeiasca Liturghie. Tot în această zi vor fi sfințite mai multe obiective care au fost restaurate în mănăstirea noastră: pictura din interiorul bisericii mari, muzeul, clopotnița, altarul de vară, pangarul și stăreția, a mai spus stavrofora Mihaela Costache.
Mănăstirea Pasărea, unul dintre așezămintele reprezentantive ale Arhiepiscopiei Bucureștilor, datează din anul 1813, din timpul lui Caragea Vodă, însă spre deosebire de altele, nu este ctitorie domnească sau boierească, ea fiind rodul evlaviei călugărilor și credincioșilor din zonă.
Mănăstirea se află la 20 de km de București, în județul Ilfov. Aici funționează, din anul 1990, un cămin de bătrâni. Tot aici, în anul 1995 a fost înființat și singurul seminar teologic liceal ortodox de fete din Arhiepiscopia Bucureștilor.

Sursa: www.Basilica.ro


Contor Accesări: 20426, Ultimul acces: 2019-02-17 00:04:33

»  Patriarhul României la Mănăstirea Pasărea din județul Ilfov (2013-03-31)

 Închide 

Patriarhul României la Mănăstirea Pasărea din județul Ilfov

[2013-03-31]
Preafericitul Părinte Daniel, Patriarhul României, s-a aflat, astăzi, 31 martie 2013, în Duminica a II-a din Postul Mare, în mijlocul obștii monahale a Mănăstirii Pasărea din județul Ilfov unde a participat la Sfânta Liturghie oficiată în biserica mănăstirii cu hramul Sfânta Treime.
În cuvântul de învățătură rostit, Preafericitul Părinte Patriarh Daniel a evidențiat înțelesurile duhovnicești ce se desprind din Pericopa Evanghelică citită astăzi care vorbește despre Vindecarea slăbănogului din Capernaum: „Vedem aici că Mântuitorul Iisus Hristos nu vindecă pe cel paralizat înainte de a ierta păcatele lui. Cu alte cuvinte vedem că vindecarea trupului este precedată de vindecarea sufletului, pentru că iertarea păcatelor este o lucrare de vindecare a sufletului. Păcatul este o boală sufletului și iertarea păcatelor înceapă și începutul vindecării sufletului din boala păcatului. Deci, Evanghelia ne arată mai întâi dumnezeirea lui Hristos pentru că numai Dumnezeu poate ierta păcatele ca să arate însă că El nu este numai Om, ci Dumnezeu-Omul Iisus a spus mai întâi Fiule, iertate sunt păcatele tale și apoi a zis Ia-ți patul tău și mergi la casa ta. Îndată omul paralizat de ani mulți s-a ridicat și în văzul tuturor a mers ca un om sănătos”.
Preafericirea Sa a mai arătat că Pericopa Evanghelică de astăzi ne îndeamnă să căutăm mai întâi vindecarea sufletului de păcate: „Evanghelia a fost rânduită de Biserică spre a fi citită în această perioadă a Postului Sfintelor Paști și pentru a ne îndemna ca mai întâi de toate să căutăm vindecarea de păcate și apoi vindecarea de boli trupești. Vindecarea sufletului de păcate se face prin mărturisirea păcatelor și prin iertarea lor. Indiferent dacă suntem sau nu sănătoși trupește, atâta vreme cât păcătuim suntem bolnavi sufletește. De aceea avem nevoie de Taina Spovedaniei și a primirii iertării păcatelor. Deci, Hristos Domnul vindecă mai întâi sufletul și apoi trupul pentru că foarte adesea, nu întotdeauna, boala trupului este urmarea păcatului. Sunt și cazuri în care boala este o pedagogie divină care ne ferește de păcate. Așadar, boala la unii este o pedeapsă pentru păcat, iar pentru alții boala este o pavăză ca omul să nu săvârșească păcate. Omul bolnav se gândește mai mult cum să dobândească sănătatea, cum să consume mai puțină hrană pentru a nu-și face mai mult rău și omul bolnav înțelege mai bine decât cele sănătos că sănătatea este un dar de la Dumnezeu care se poate pierde”.
Hristos Domnul arată în Evanghelia de astăzi că nu este simplu doctor vindecător de trupuri, ci este și un Părinte duhovnicesc, un Duhovnic, a spus Preafericitul Părinte Daniel, arătând în continuare că: „Evanghelia ne arată astăzi pe Hristos Duhovnicul și Doctorul desăvârșit. Când cei patru oameni au adus la Iisus pe acest om paralizat, în mod neobișnuit, Iisus îi spune Fiule, iertate sunt păcatele tale. Mântuitorul Iisus Hristos a vindecat o mulțime de oameni bolnavi, dar nu tuturor le-a spus fiule. Cuvântul acesta fiule sau fiică, în cazul femeii care avea scurgere de sânge, înseamnă că Hristos Domnul a citit în sufletul omului respectiv, al bolnavului care cere vindecare, prezența unei credințe puternice și a unei pocăințe unite cu suferința. Când l-a numit fiule aceasta înseamnă că Iisus l-a declarat fiu al credinței care merită să primească iubirea părintească a lui Dumnezeu dăruită prin Iisus Hristos”.
Patriarhul României a mai vorbit și despre importanța iertării în această perioadă de post: „Evanghelia de astăzi este și o Evanghelie adresată duhovnicilor, tuturor celor care îndeamnă pe om să se elibereze de un trecut apăsător și întunecat și să pună un început de viață nouă, viață trăită nu în despărțire de Dumnezeu, ci în unire cu Dumnezeu. Această duminică ne arată Evanghelia recuperării omului, a vindecării lui sufletești de păcat și a vindecării lui de boală trupească prin milostivirea lui Hristos”.
Duminica a II-a din Post mai este numită și a Sfântului Grigore Palama. Întâistătătorul Bisericii Ortodoxe Române a arătat motivul pentru care Biserica a rânduit cinstirea Sfântului Grigore Palama în această duminică: „Sfântul Grigorie Palama este rânduit de Biserică spre a fi pomenit ca Teolog al Luminii neînserate în această a doua duminică din Postul Sfintelor Paști. De ce în această duminică ? Pentru că această duminică a doua din Post urmează după Duminica Ortodoxiei sau a Dreptei Credințe. Astfel, Biserica a dorit să arate că cine are dreapta credință și dreapta viețuire ajunge să vadă lumina Împărăției Cerurilor. Însuși Mântuitorul în Evanghelia din Duminica Ortodoxiei spune: De acum veți vedea cerurile deschizându-se și îngerii lui Dumnezeu înălțându-se și coborându-se peste Fiul Omului. Deci, vedem că dreapta credință ne deschide cerurile și cine are sufletul curat vede și simte prezența lui Dumnezeu în viața sa ca lumină, pace și bucurie”.
În încheierea cuvântului său, Patriarhul României a felicitat obștea Mănăstirii Pasărea, pe maica stareță, dar și pe elevele de la Seminarul Teologic: „Este o bucurie mare să vedem cum această mănăstire, care pe lângă viața liturgică, desfășoară și o activitate de formare a tinerei generații prin seminarul teologic de la această mănăstire și prin activitatea social-filantropică deoarece în această mănăstire se află și un cămin pentru persoane vârstnice, bolnave, singure și adesea uitate. Această împreună lucrare duhovnicească, misionar-cultural-educațională și social-filantropică, ne arată cât de bogată este lumina Evangheliei iubirii milostive a lui Hristos”.
La finalul Sfintei Liturghii, Preafericitul Părinte Patriarh Daniel a dăruit părinților slujitori ai mănăstirii mai multe cărți liturgice. De asemenea, Preafericirea Sa a oferit cărți pentru biblioteca și seminarul mănăstirii. Pentru Seminarul Sfânta Filofteia Patriarhul României a dăruit și 100 de Acatiste cu chipul Sfântului Voievod Neagoe Basarab. Elevele seminarului au primit din partea Preafericirii Sale câte o iconiță cu chipul Sfântului Grigore Palama.

Sursa: www.Basilica.ro


Contor Accesări: 25844, Ultimul acces: 2019-02-17 00:04:33


Nr. vizualizări:42992
Data ultimei vizualizări:2019-02-17 00:04:35
Data actualizare:2018-05-14 13:54:33
Data încărcării:2005-04-27 17:05:02
Nr. Mesaje:1
Apreciere:
(2010-03-07)
E frumoasa manstirea, chiar ma gandesc sa ma inscriu si eu aici, imi place si chiar saimt nevoia sa merg la un seminar.
@yahoo.com
Nr. Fotografii:107

Clic pe fotografii pentru a le vedea in format mărit!


Setul de Fotografii 1
Setul de Fotografii 2
Setul de Fotografii 3
Setul de Fotografii 4
Data: 2014-05-03
Aparat: NIKON CORPORATION NIKON D60
Contor: 4

Turnul clopotniță
Foto: Alexandru Losonczy

Data: 2014-05-03
Aparat: NIKON CORPORATION NIKON D60
Contor: 9

Turnul clopotniță
Foto: Alexandru Losonczy

Data: 2014-05-03
Aparat: NIKON CORPORATION NIKON D40X
Contor: 1

Pictură clopotniță
Foto: Alexandru Losonczy

Data: 2014-05-03
Aparat: NIKON CORPORATION NIKON D40X
Contor: 10

Pictură clopotniță
Foto: Alexandru Losonczy

Data: 2014-05-03
Aparat: NIKON CORPORATION NIKON D60
Contor: 24

Pisanie clopotniță
Foto: Alexandru Losonczy

Data: 2014-05-03
Aparat: NIKON CORPORATION NIKON D60
Contor: 47

Pisanie clopotniță
Foto: Alexandru Losonczy

Data: 2008-05-11
Aparat: OLYMPUS IMAGING CORP.  u740,S740
Info: "Acest sfant asezamant al Manastirii Pasarea ctitorit de Arhimandritul Timotei in anul 1813 cu toate ale lui stricandu-se de vechime. Prea Fericitul Parinte Justinian Patriarhul Bisericii Ortodoxe Romane prin a caru...
Contor: 35

Pisanie
Foto: Alina Deacu

Data: 2008-10-12
Aparat: FUJIFILM FinePix S5000
Contor: 24

Pisania după gratii
Foto: Gabriella Losonczy

Data: 2012-01-07
Contor: 11

Pisanie
Foto: CarpatBike

Data: 2014-05-03
Aparat: NIKON CORPORATION NIKON D40X
Contor: 1

Pictură clopotniță
Foto: Alexandru Losonczy

Data: 2014-05-03
Aparat: NIKON CORPORATION NIKON D40X
Contor: 1

Pictură clopotniță
Foto: Alexandru Losonczy

Data: 2014-05-03
Aparat: NIKON CORPORATION NIKON D60
Contor: 19

Paraclis de vară
Foto: Alexandru Losonczy

Data: 2014-05-03
Aparat: NIKON CORPORATION NIKON D60
Contor: 20

Parcare
Foto: Alexandru Losonczy

Data: 2014-05-03
Aparat: NIKON CORPORATION NIKON D60
Contor: 7

Magazin
Foto: Alexandru Losonczy

Data: 2014-05-03
Aparat: NIKON CORPORATION NIKON D60
Contor: 10

Lumânărar
Foto: Alexandru Losonczy

Data: 2014-05-03
Aparat: NIKON CORPORATION NIKON D40X
Contor: 13

Clopot
Foto: Alexandru Losonczy


Setul de Fotografii 5
Setul de Fotografii 6
Setul de Fotografii 7